روانشناسان ادعا کردند: حس همدردی در دانشجویان نسل جدید کاهش یافت

روانشناسان در یک پژوهش جدید ادعا کردند که دانشجویان نسل مدرن امروزی نسبت به دو دهه گذشته خودخواه‌تر هستند و احساس همدردی آنها نسبت به دیگران کمتر است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، در گذشته دانشجویان در گردهمایی‌ها و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردند تا برای گرفتن و احیای حقوق دیگران مبارزه کنند اما در عصر حاضر و دنیای پیشرفته امروز بیشتر تمایل دارند که مراقب زندگی خود باشند.

به گفته روانپزشکان؛ دانشجویان امروزه به سرعت در حال از دست دادن توانایی همدردی خود با دیگران هستند. محققان با بازبینی تحقیقات مربوط به حس همدردی کردن با دیگران در دانشجویان دریافته‌اند که این ویژگی نسبت به دهه 1980 تاکنون 40 درصد کاهش یافته است.

به گزارش روزنامه تلگراف، این پژوهش که در نشست سالانه انجمن علوم روانشناسی امریکا ارائه شد، شماری از تحقیقات و مطالعات انجام گرفته با حضور 14 هزار دانشجوی کالج طی 30 سال گذشته را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

سارا کنرات محقق انستیتو پژوهش اجتماعی دانشگاه میشیگان در این تحقیق خاطرنشان کرد: ما متوجه بیشترین افت در احساس همدردی دانشجویان پس از سال 2000 شده‌ایم. محققان احساس می‌کنند که تغییر در جامعه به همراه پیشرفت‌هایی که در رسانه‌ها به تصویر کشیده می‌شوند و هم چنین فناوری مدرن مثل اینترنت که تعامل رو درروی انسان را کاهش می‌دهد در این زمینه نقش به سزایی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد