محرومیت از نورخورشید سبب افسردگی می‌شود

تحقیقات نشان داده است که دوری از خورشید سبب افسردگی می‌شود.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، یک کارشناس انگلیسی هشدار داد: اگر خود را به شکل افراطی و به دلیل مراقبت از خود در برابر ابتلا به بیماری‌های پوستی از خورشید پنهان کنید از بسیاری جهات به سلامتی خود لطمه خواهید زد.

این پژوهش که در مجله پزشکی انگلیس به چاپ رسیده نشان داده است که استفاده از کرم‌های ضد آفتاب می‌تواند سبب کاهش ویتامین د در بدن شود.

سایت میرور در این باره افزود: هرچند محافظت از پوست در برابر تشعشعات مضر خورشید ضروری است اما کارشناسان نگران هستند که افراط در این مراقبت‌ها عواقب نامطلوب بسیاری برای برخی افراد داشته باشد.

بر اساس این تحقیق، برخی از مردم به قدری نگران تشعشعات خورشیدی هستند که حتی خود را از کمترین مقدار نورخورشید که بدن به آن نیاز دارد، محروم می‌کنند و در نتیجه با مشکلات استخوانی مواجه می‌شوند. این مراقبت افراطی همچنین سبب ابتلا به افسردگی و افزایش وزن در افراد بیش از حد محتاط می‌شود.

البته این تحقیق به معنای عدم استفاده از ضد آفتاب‌ها و عدم توجه به پوشش مناسب در برابر نور خورشید نیست اما باید همواره در ذهن داشته باشیم که اندکی قرار گرفتن در معرض خورشید ضروری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد