ارتباط میان اعتیاد دختران با غذا خوردن در خانواده

با توجه به این‌که دختران از عواطف و احساسات بیشتری برخوردارند، مشخص شده میان احتمال روآوردن آنها به اعتیاد و حضورشان در جمع اعضای خانواده نیز ارتباط می‌باشد.

جالب است بدانید محققان دانشگاه مینه‌سوتا اعلام کرده‌اند دختران نوجوانی که در هنگام صرف وعده‌های غذایی در کنار خانواده هستند 50 درصد کمتر از بقیه تمایل به مصرف مواد مخدر گوناگون دارند.

در کنار هم بودن اعضای خانواده در هنگام صرف وعده‌های غذایی نه‌تنها به استحکام روابط میان والدین و فرزندان کمک می‌کند، بلکه مانع از بروز بسیاری از کجروی‌ها در کودکان و نوجوانان می‌شود.

محققان با تحقیق بر روی 806 دختر نوجوان بالای 13 سال به مدت یک سال و بررسی وضعیت غذا خوردن آنها و مقایسه این موضوع با افراد مختلف تحت نظر که بعد از گذشت 5 سال نیز دوباره این افراد را مورد ارزیابی قرار دادند، متوجه شدند که گردهم بودن خانواده هنگام غذا خوردن بر رفتار کودکان تاثیری مستقیم دارد.

نتیجه این تحقیقات حاکی از آن بود که نوجوانانی که حالا 18 ساله هستند و حداقل 5 وعده از غذاها را در هفته در کنار اعضای خانواده میل می‌کنند 50 درصد کمتر به سراغ مواد مخدر و استفاده از انواع مواد شیمیایی برای آرامش خود می‌روند.

این تحقیقات نشان داد که غذا خوردن اعضای خانواده نه‌تنها در جلوگیری از بروز بسیاری از لغزش‌ها در نوجوانان موثر است، بلکه نشانگر میزان قوت روابط عاطفی در خانواده نیز هست.

زیرا در خانواده‌هایی که در ظاهر باهم هستند، اما هرگز از نظر عاطفی در کنار هم نیستند، بسیاری از مواقع افراد به تنهایی غذا می‌خورند و به عبارتی ساعات غذا خوردن اعضای خانواده متفاوت است.

تاثیرات مثبت این کار بر فرزندان پسر خانواده نیز دیده می‌شود، اما شدت آن در دختران بیشتر بروز می‌کند.

منبع: natural news

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد