موضوعات مورد بحث همسران خوشبخت

آنچه شما در مورد آن صحبت می‌کنید مشخص‌کننده سلامت روابط شماست.

می‌دانید که انسان‌های بزرگ در مورد عقاید و ایده‌ها صحبت می‌کنند و انسان‌های کوچک در مورد افراد؟

پس ببینید موضوع اصلی گفتگوهایتان را چه چیزهایی تشکیل می‌دهد. آیا در مورد ایده‌های بزرگ فکر می‌کنید یا در مورد همسایه یا همکار غیبت می‌کنید.

تحقیقات روان‌شناسانه نشان می‌دهد افراد وقتی در مورد عناوین بامعنی گفتگو می‌کنند به مراتب خوشحال‌ترند تا این‌که در مورد مسائل کوچک و جزیی صحبت کنند. برای مثال گفتگو در مورد آب و هوا یا مزه غذاها بسیار متفاوت‌تر از گفتگو در مورد فلسفه و تحصیلات و مذهب است.

بررسی‌ها نشان داده در حدود 79 درصد از گفتگو‌ها در مورد مسائل جزیی‌تر زندگی و امور روزمره است و تنها در حدود 10 درصد از گفتگوها را مسائل مهم‌تر و ایده‌های بزرگ تشکیل می‌دهند.

اما اگر بخواهید بدانید موضوعات مورد بحث همسران خوشبخت چیست به موارد زیر دقت نمایید:

1 ـ اوقات سخت شرمندگی زمانی هستند که اگر در مورد آنها به همسرتان نگویید به چه کسی می‌توانید بگویید؟

2 ـ ترس‌ها و نگرانی‌ها ازجمله مواردی هستند که موجب سفیدی موهایتان می‌شوند. پس اگر در مورد آنها با همسرتان صحبت نکنید با کاهش تفاهم میان‌تان بر میزان آنها و قضاوت‌های یکجانبه‌تان به خود صدمه می‌زنید.

3 ـ دوران کودکی شما و همسرتان و این‌که راحت بوده‌اید یا نه. آیا می‌توانسته‌اید به راحتی برای خود دوست پیدا کنید. در مدرسه مشکلی داشته‌اید یا نه همگی ازجمله مواردی هستند که به شناخت بهتر همسرتان و ایجاد تفاهم بیشتر میان‌تان کمک می‌کند.

4 ـ ارتباطات خانوادگی همسرتان با خانواده‌اش بویژه قبل از ازدواج مشخص‌کننده نگاه کلی او به مقوله خانواده و شما و فرزندان که حالا خانواده اصلی او را تشکیل می‌دهید می‌باشد.

5 ـ گفتگو در مورد اتفاقات و حوادث پیش رو و چگونگی اتخاذ تصمیمات برای روبه‌رویی با آنها ازجمله مواردی است که کمک می‌کند تا شما و همسرتان مانند یک تیم هماهنگ عمل کنید تا به اهداف برسید و موانع را از پیش رو بردارید.

6 ـ اطلاع از علایق یکدیگر و حتی دانستن این‌که همسرتان به چه نوع برنامه‌ها و فیلم‌هایی علاقه دارد و چه مکان‌هایی برایش جذاب‌تر است موجب می‌شود که بتوانید با فراهم کردن محیطی دلپذیر آرامش او و صمیمیت خانواده را افزایش دهید و با ذهنی آماده‌تر به سوی آینده گام بردارید.

منبع: yahoo personals

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد